torsdag 12 november 2009

Inlämningsuppgift - PVI


Hejhopp!

Det har vart en intensiv men rolig vecka med nya kursen, Publicering via Internet. En hemsida har producerats och i detta inlägg kommer lite mer info kring detta.

- Då jag är i princip helt ny inom kodning i xhtml/html har mycket av denna uppgift slutligen gått ut på att testa sig fram och lära mer, vilket gör att lika mycket tankar om sidans funktionalitet/användbarhet har gått till att få fram den faktiska sidan.

- Färgval och design har först och främst skapats efter egen smak och tycke men det har varit viktigt för mig att försöka hålla detta i någon slags konsekvens och jag har därför medvetet använt mig av tydliga färger samt ikoner och typsnitt.

- Ovanstående är b.la. några av de attribut som jag förändrade då vi fick egna händer på uppgiften. Jag lät det mesta dock vara som det stod i uppgiften, mycket med tanke på att jag var ny i programmet och dessutom tyckte övningarna lade en helt okej grund för hemsidan.

- I uppgiften ingick att anpassa hemsidan till tryck och mobil. I en specifik css-mall för tryck såg jag b.la. till att komprimera startsidan så den fick plats på ett a4-dokument (i utskrift). Så gott det gått är även sidan (förhoppningsvis) anpassad för mobil.

... och här klickar du för att beskåda mästerverket! :D

/A

Inga kommentarer:

Bloggintresserade